Hogyan kell leszokni a dohányzásról, ha függőség van. Leszokna a dohányzásról? Módszerek, amik beváltak - EgészségKalauz

Hogyan küzdheti le a megvonási tüneteket? | babynova.hu

Fáradtság, mert a nikotin nem élénkíti az idegrendszert Szorulás, a bélműködés lassulása miatt Nyugtalanság Szájszárazság Három olyan általános stratégia van, ami javíthat az összes tüneten, ezt a könnyebb megjegyzés érdekében hívhatjuk I-M-A stratégiának is: Ivás: Igyon annyi folyadékot vizet, alacsony kalóriatartalmú alkoholmentes!

hogyan kell leszokni a dohányzásról, ha függőség van

Érdemes mindig magánál tartani valamilyen folyadékot. Vizet például vihet magával félliteres műanyag palackban is, ami általában elfér akár egy kézitáskában is. Mozgás: Mozogjon, annyit, amennyit csak tud!

  • 5 tipp, ami segít leszokni a dohányzásról | BENU Gyógyszertárak
  • Nikotinfüggőség tünetei és kezelése - HáziPatika
  • A leszokással kísérletezők viszont már tudják, hogy a dohányzásról nehéz leszokni.
  • Le szeretnék szokni a dohányzásról. Mit tegyek? | Dr. Czompó Márta – Tüdőgyógyászat, Allergológia
  • Diószegi Judit, pszichiáter Magyarországon a éves korosztály 70 százaléka már legalább egyszer szívott cigarettát, és körülbelül a harmaduk dohányzik különböző rendszerességgel.
  • Hagyja abba az ivást és a dohányzást, hogyan lehet felépülni
  • A legtöbb, komolyan leszokni vágyó beteg orvosi segítséggel jut el a célhoz.

Mozogjon többet mint szokott. Alvás: Aludjon annyit, amennyit csak megengedhet magának!

hogyan kell leszokni a dohányzásról, ha függőség van

Vannak javaslataink külön-külön az egyes tünetek kezelésére is. Ingerültség hétig tarthat. Segíthet a séta, a forró fürdő, a relaxáció gyakorlása, valamint a kávé kerülése vagy mennyiségének csökkentése.

hogyan kell leszokni a dohányzásról, ha függőség van

Álmatlanság Tartózkodjon a koffein tartalmú italoktól este 6 után! Használjon relaxációs technikákat az elalvásnál!

Köhögés, száraz torok, orrcsöpögés Igyon sok folyadékot! Próbáljon ki torokcukorkákat, vagy rágógumit! Rossz lehelet Igyon sok folyadékot, mosson gyakran fogat! A tüdőnek idő kell, míg kitisztul a sok kátránytól.

Neked ajánljuk

Használjon cukormentes rágógumit! Székrekedés, puffadás hétig tarthat.

hogyan kell leszokni a dohányzásról, ha függőség van

Igyon rengeteg folyadékot, egyen rostos ételeket gyümölcs, teljes kiőrlésű gabona! Kefirbe, joghurtba kevert korpa segíti csökkenteni az étvágyat, és jót tesz a bélműködésnek. Éhség Igyon vizet, vagy alacsony kalóriatartalmú folyadékokat!

Unalom Új elfoglaltságok után kell nézni: például könyv- és újságolvasás, keresztrejtvényfejtés, Internetezés, kártyázás, a barátokkal való találkozás vagy telefonálás.

Röviden összefoglalva:

Készüljön valamilyen elfoglaltsággal a várakozások idejére! Levertség esetleg depresszió Keressen magának minél több örömteli elfoglaltságot, találkozzon minél gyakrabban a nemdohányzó ha függőség van.

hogyan kell leszokni a dohányzásról, ha függőség van

Jutalmazza meg magát! Fáradtság, kimerültség Szunyókáljon! Ne hajtsa magát!

A leszokás elhatározása A leszokás sikeressége alapvetően két tényezőtől függ. Az egyik az, hogy milyen erős a nikotin függőség, a másik pedig az, hogy milyen erős a leszokni vágyó egyén elhatározása, motivációja a leszokásra.

Több mozgás és a könnyű tornagyakorlatok is segíthetnek. A  sóvárgással  és a  súlygyarapodás megelőzésével  külön fejezetekben foglalkozunk. Amiért nehéz leszokni a dohányzásról.

Lásd még